Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, March 11, 2010

kisah berpantang

hari ni dah hari ke-36..

mak gua selalu cakap, anak pertama, makan je..
kalau dah makan sekarang, nnt anak2 akan datang kalo makan pon takde masalah..
kalo sekarang tak makan, anak seterusnya baru makan.. tak boleh..

ish, tak paham la!
baik tak payah pantang langsung ye tak?
nama pon anak pertama..

sesungguhnya, gua memang berpantang ala2 koboi..
mak gua mmg takde knowledge sangat dalam hal2 ni..
maybe dah lupa macam mana ketatnya nenek gua jaga dia dulu..

kalo nak tau, tadi gua baru lepas makan pizza..
orang pantang bole makan ek? tapi mak gua suruh..
kalo tak makan kang, gua yang kebulur..
bukan pizza hut la, pizza biasa tu.. topping dia ayam..
secara logiknya gua pikir bole la makan sbb ayam gua start makan masa pertengahan pantang hari tu..
sebab luka dah baik, dan tak gatal pon..
roti mmg bole makan, tapi mayonis dan sos tu tak pasti..
tapi dah bedal pon! hehe..

jamu lepas bersalin yang gua beli tu pon tak makan..
ada la yg guna jugak, tp untuk luaran je..
satu sebab tak makan, dek kerana Irfan kena jaundice hari tu..
bila dia dah baik pon gua tak continue.. risau la sbb menyusu badan..
dah la pahit gila, kang susu jadi pahit camana? hahaha.. imaginasi liar..

tungku dan barut pon tak konsisten..
tapi buat la jugak..
bukan tak risau perut gelebeh, tapi tak sempat dan takde orang nak jaga baby..
especially masa maktok ngan wan pegi keje..
macam mana pon, hanya 2.8kg lagi gua akan kembali kepada berat asal..
sungguh berkesan ye kalau menyusu badan..
jeans lama je tak try lagi sebab tak bawak..
rasanya boleh kot.. hehe..

hanya 8 hari lagi..
dah abeh je benda pertama gua nak cari ialah Vanilla Coke..
teringin gila tak hengat! hehehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...