Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Sunday, October 12, 2008

Dimana budi bahasa orang Melayu?

Mahu tidur, tp keseorangan..
Jadi aku ingin bercerita tentang sesuatu..
Perkara telah agak lama berlaku, tetapi tiba2 teringat tentangnya..
Terjadi, ketika kami ke panggung ingin menonton Senario..
Pendapat ikhlasku, tidak menarik..
Tiada apa yg istimewa walaupun kali ini hasil tangan Ahmad Idham..
Sebenarnya aku tertanya-tanya dimana perginya budi bahasa?
Hanya lebih kurang 200 meter dari panggung wayang..
Sedang berjalan, terserempak seorang perempuan sedang dukung anaknya..
Tiba2 kasut si anak jatuh, tetapi si ibu tidak perasan..
Kami panggil si ibu beberapa kali, dan aku ambil kasut itu dan beri padanya..
Malangnya, dengan tidak memandang muka aku, dia ambil dengan kasar..
Sambil marah pada anaknya yg masih kecil, "lain kali pakai kasut!!"..
Aku terpinga-pinga dan terus naik marah..
Kenapa begitu??
Apa salahnya anak kecil itu?
Apa salah aku atas insiden itu?
..............................
Berbagai persoalan namun pokok pangkalnya hanya satu..
Budi bahasa orang Melayu..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...