Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, October 8, 2008

Rayaku sewangi taik lembu, sesembelit sembilu!

Sudah lama mao update tp gambar yg diinginkan tiada..
bila mao dapat ni!!

Kisah raya 2008:

[I]

Dalam perjalanan pulang ke desa.. Dengan iringan lagu raya, aku tido dengan nyenyaknya.. Dgn ingatan bahawa kaka telah cukup tidurnya, dan mampu memandu sendirian.. (atau mmg aku yg tak bole celik mata!)..

Tiba² dengggg!!!! Kereta kami dgn yakinnya melanggar pembahagi jalan.. Kepala ku juga melanggar tingkap kereta dgn hentakan yg sama.. Aduss..

Rupanya kaka ingin tidur juga!! huwaa!! akhirnya RM1000 jadi duit raya pada cina..

*tiada bukti gambar* *kenapa??*

[II]

Sebelum raya, pegi membeli belah baju utk adik terchenta..
Smpt ke pasar Ramadhan, dan nampaknya gerai banyak mcm baru puasa..
dah ada can nak bakar duit menjelang raya.. apa lagi..
lihatla.. bunga api peberet aku.. tp make sure kalo lepas main jgn campak merata-rata..
pastu tak pakai kasut, pijak! huih.. dah penah kena woo!!







* Gambar 3: Remaja tua gumbira gile main bunga api.. hahaha.. cumel!!

[III]

Macam biasa, misi bikin kuih raya kat umah..
Best gile.. buat secara berjemaah dengan adik² ku yg nak main je lebih..
Siap ada sorang pembantu tambahan..

"Mak, menantu mak rajin wooo..."




[IV]

Hari raya pertama di kampung bonda.. Sudah lama tidak beraya disini dipagi raya pertama..
Semuanya gembira, aku dengan senang hati menghulur duit raya..
Tok dan wan aku juga mendapat ahli keluarga baru, happy tak terkata..
Pekena ketupat dgn rendang + kari daging yg mmg tak terkata juga..
Tapi malangnya kami makan dengan penuh aroma..
Aroma terapi kata mereka.. (Sembelih jugak lembu sebelah ni kang!!!)
[V]
Sapa raya makan tak banyak??
Mesti samp terlebih dos kan..
Dengan ketupat ngan lemang yg berkali-kali telan tanpa memikirkan kesihatan diri..
Mmg layan.. hahahah
Tp masalahnya lps tu aku terkena penyakit tu..
Yg melibatkan anda tak perlu ke rumah kecik selama seminggu lebih..
Aduiii.. Manyak asid dlm badan neh.. Tolong!!!
[VI]
Last skali selaku penutup entri raya edisi 2008..
Berat badan naik 4 kilo..
Adoi.. Camana nak kasi turun balik nehhh???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...