Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, September 17, 2008

Ape cite?


Tgh tgk² gambar dlm enset, nampak la gambar adik² gua yg terchenta..
Gambar tu amik masa malam merdeka..
Kat kampung kan, boring taktau nak buat pe..
Adik gua ckp biasa ramai mat rempit mlm² merdeka ni..
So, kitorang pon angkut 2 adik paling kecik p ke tempat kejadian..
Kitorang lepak mamak la, mana lagi..
Tgk macam takde bende je, tp mmg ramai pon mat motor besidai tepi jln..
Cam tgh tunggu pertunjukan stunt berani mati kot..
Tetiba masa tgh lepak tu dtg la segerombolan kanak².. (Kira kategori kanak² la sbb seme budak kecik.. paling besar pon form 1, form 2 je kot..)
Seme geng beskal, ronda² tgh malam sambil bawak bendera.. (Ala, dlm tv pon penah tunjuk aksi dorang ni..)
Dalam hati gua sikit risau, mak bapak dorg ni tau ke?
Kuar lewat², ada yg tak pakai baju, dgn slambe isap rokok..
Kecik lagi semenye.. bila gua pandang muka gila kerek..
Bangga la tu kunun.. adoi, apa nak jadi la.. Dorang ni paham ke tak makna merdeka tu?
So, gua sebagai kakak yg berkaliber, pesan kat adik² gua..
"Adik jgn jadi camtu tau.." (Sebahagian dialog ceramah gua ar..)
Yg best, Aiman tak kesah kata.. "Betoi kaklong, isap rokok cepat mati kan??"
Hahahaha.. Gua pon pandang abg ipar dier.. (Tak reti² nak benti??) ☺☻
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...