Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Monday, February 23, 2009

Pasang surut kehidupan..

Ini entri yg agak murung..

Bagi aku, tika ini ada hujan sedang melanda hati..
Jika sentiasa panas, akan jadi kemarau..
Dan jika begitu lama kemarau, kita tidak akan bisa menikmati pelangi..

Emosi begini, aku biarkan saja melanda hati..
Jika sesekali melepaskan tangisan yang terpendam ini, bisa melegakan..

Ketika terkenangkan kejadian² di sekeliling, aku terfikir sendiri..
Kes remaja dipukul hingga koma, lalu meninggal dunia.. - Aku ada adik baya² begitu, jika satu hari berita begitu sampai pada aku bagaimana?

Kes kemalangan hingga badan hancur - Mangsa itu pasti seorang ayah. Jika satu hari berita
begitu sampai pada aku, dan mangsanya ayahku sendiri?

Adakah aku cukup kuat untuk terima?

Bila terfikir begitu, aku mula rindukan keluarga.
Rindu amat!!
Tapi, tiada ubat bisa mengubat rindu ini..
Aku jauh, sampai bila² juga aku masih jauh..
Aku mula teringatkan zaman kanak-kanak, zaman remaja satu masa dulu..
Jika ada resah, gundah dalam hati tak perlu risau..
Ada ayah, ada mak depan mata..
Tak perlu ceritakan masalah itu pada mereka, dengan adanya keluarga, tidak lama pasti ceria semula..

Kemudian, aku mula meragui.. Adakah aku anak dan kakak yang baik bagi keluarga?
Ingin sekali aku undurkan masa..
Jika aku tau sudah dewasa akan berjauhan dari mereka..
Pasti aku akan jadi anak yang lebih taat dan kakak yang lebih penyayang..
Aku tau, dari jauh juga aku masih boleh jadi begitu..
Tapi tidak sama!!
Adakalanya rasa seperti seorang diri di sini.. Dikalangan orang² asing yang tidak memahami..

Ya, memang aku agak murung sekarang ini..

Tapi pasti akan kembali mengejar pelangi tidak lama lagi..
Lumrah biasa, realiti bagaikan roda kan?

Cuma satu ini, dalam fantasi aku..
Aku masih anak manja ayah, anak sulung kesayangan mak seperti kanak² dulu..
Aku masih kakak kepada adik-adik yang nakal itu..
Aku masih di rumah, melayari kehidupan di depan mata mereka..
Masih..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...