Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, January 28, 2009

Diet ke??

Cite pasal diet.. rasa macam kena buat sesuatu neh..
Dah gemuk la mak skarang ni.. tak kuasa tau.. (^_^)

Nak measure senang je, pakai baju lama..
Kalo longgar orait ar, boleh p makan fastfood lepas tu..
Tapi masalahnya skarang, baju kebaya yg tak bape lama tu pon aku pakai dah ketat..
Haiya.. apa mau bikin..

Ok, apa kata pegi google/yahoo, taip: cara cara menguruskan badan.
Hahhahaa.. gile desperet!

Macam biasa.. mesti kuar tips macam bawah ni:

* Jangan makan makanan yang terlalu panas atau terlalu sejuk / penggunaan ais batu sangat tidak digalakkan.

* Kurangkan makan makanan bergoreng, berlemak dan berkolestrol.

* Kurangkan makan makanan mengandungi garam dan gula yang tinggi.

* Kurangkan minuman manis, mengandungi kafein dan gas.

*Elakkan makan makanan mengandungi bahan perasa, bahan pengawet, MSG, dan bahan pewarna.

* Amalkan minum jus buah atau makan buah-buahan

* Kurangkan pengambilan nasi / sekali sehari sudah memadai.

* Cubalah berpuasa sekali seminggu utk merehatkan badan,perut dan minda.

nota kaki: nanti la aku try.. hihi!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...