Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, January 7, 2009

Kalau jumpa duit buat apa?

*Diulas dari soal-jawab akhbar tempatan*
*Situasi adalah rekaan semata-mata*

Saya check akaun bank, duit saya meningkat secara mendadak..
Saya tak terlibat dengan saham atau skim cepat kaya..
Saya juga tiada formula untuk membolehkan duit beranak.. alangkah bestnya kalau ada cara..
Tapi duit saya bertambah.. Ke saya masukkan duit tu sendiri tapi tak ingat?? tapi macam tak je..
Atau mungkin duit biasiswa masa belajar 2 taon lepas?? macam tak juga..
Atau mak ayah saya tau saya perlukan wang, dan masukkan senyap² taknak bagitau?

Jadi, apakah yg anda akan buat jika situasi di atas berlaku pada anda?
Duit banyak dalam bank ni.. ha..

a) joli la.. apa lagi..
b) pergi berjumpa pegawai bank anda, dan siasat dari mana datangnya duit itu
c) keluarkan dan belanja kawan, sedekah dsb..
d) keluarkan dan masuk skim cepat kaya
e) buat bayar hutang
f) simpan je..

Sebenarnya, kalau terjumpa/dapat duit macam ni.. boleh guna.. tapi jika kita rasa tak sedap hati takut ter-guna duit orang, orang tersilap masuk kat kita ke.. elok la pegi siasat mana datangnya duit tu.. kalau tak dapat trace juga, gunakanlah tanpa was-was. dan kalau tiba² tuan empunya sebenar dapat dijejaki, bayar la balik ataupun minta dihalalkan.. kalau taknak pening² kepala, simpan je la.. kalau jumpa orangnya nanti bagi je balik.. jimat dan senang kira.. ☻☻

selamat mencuba!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...